vardaga

visuell identitet

om vardaga

Vardaga (f d Carema) är Sveriges största privata aktör inom äldreomsorg med över 80 boenden runt om i landet. Målet är att erbjuda en trygg vård där varje dag är lika viktig och utformas efter individuella behov och önskemål.

om projektet

Vårt uppdrag var att ta fram en fullständig visuell identitet åt en organisation som behövde en nystart ända från det nya namnet, via skyltar, visitkort och personalbilar, ner till de minsta detaljerna på personalens kläder.
Tidigt i processen stod det klart att vi skulle frångå utländska namn, en distanserande corporate-känsla och den visuella förutsägbarhet som ofta präglar branschen.

om idén

Vardagas logotyp är formgiven av en sammanhängande tråd – livets röda tråd – som följer med i piktogram och illustrationer. Identiteten är en hyllning till varje boendes unika historia och livserfarenhet, något Vardaga värnar om i sin vård och omsorg.
Vårt mål med den grafiska profilen har varit att skapa en förnyelse mot enkelhet, svenskhet och grafisk lekfullhet.