Guld i Kolla! 2016 // 27 10 16

-

Igår var det prisutdelning på Hotel Rival i Stockholm. De bästa bidragen inom illustration, grafisk design och rörlig bild skulle koras i årets upplaga av designtävlingen Kolla!. Tillsammans med Robert Rudinski tävlade vi i kategorin Grafisk design/Förpackningsdesign och belönades med guld för Rudinskis Fruktbrännvin. Läs motiveringen

kolla_rudinski

Matmissionen öppnar igen // 27 09 16

-

Matmissionen är en social supermarket som bidrar till minskat matsvinn, möjliggör arbetsträning och ger ekonomiskt utrymme för personer som lever i ekonomisk utsatthet. Nordens första Social Supermarket öppnade i Rågsved december 2015 men fick stängas efter en brand i mars. Nu öppnar butiken på nytt i Veddesta centrum den 27 september 2016. Butiken drivs av Stockholms Stadsmission Sociala företag. Garbergs Project har gjort logotyp och profil för hela butiken.

Matmissionen

Rösta i Svenska Designpriset // 14 09 16

-

Tillsammans med Garbergs Reklambyrå har vi tagit fram The Skin Collection för Björn Borg som är ett av de nominerade bidragen i årets upplaga av Svenska Designpriset. Projektet är en hyllning till mänskliga rättigheter och jämlikhet för alla. Vill du ge oss din röst går du in på siten, scrollar till kategori 3B (Identitet/förpackning) och röstar! Glöm inte verifiera med din emailadress.   Svenska Designpriset  

BB_Skin3

PRISBELÖNT DESIGN 2016 // 09 09 16

-

2016 startade bra med tre prestigefyllda priser i förpackningsdesign och produktdesign. Rudinskis fruktbrännvin tog hem första pris i Sveriges mest betydelsefulla kommunikationstävling, Guldägget, och vann även internationellt erkännande i välrenommerade D&AD. Björn Borg Skin belönades med ett Guldlejon i världens största tävling i kreativitet, Cannes Lions. Om Rudinskis fruktbrännvin Om Björn Borg Skin

Garbergs_Project_priser

GULDÄGG // 21 04 16

-

Det åtråvärda guldägget i kategori förpackningsdesign är vårt! Tack Robert Rudinski för finfint samarbete.  

Motiveringen till vinsten lyder: ”Inga säljande argument. Inga kommersiella löften. Plötsligt ser du den. Ett kort ögonblick någonstans. Just där och då. Kanske håller du den i din hand. En till synes obetydlig varseblivning. Ändå drabbas du. Så omedelbar. Så självklar. Årets guldägg i förpackningsdesign är just så. En genuin personlighet. En besynnerlig pjäs. Ibland krävs det bara en genial idé. Garnerat med en virknål och lite garn.”
 

IMG_6921